لیگ برتر بسکتبال بدون تماشاگر و نیمه متمرکز

لیگ برتر بسکتبال ایران

لیگ برتر بسکتبال در سال ۹۹ چه سرنوشتی خواهد داشت؟

 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، رامین طباطبایی در جلسه هماهنگی لیگ برتر با قدردانی و استقبال از باشگاه‌ها برای حضور در لیگ بسکتبال گفت: باشگاه‌ها از بازوهای بسکتبال هستند که چرخ این رشته را جلو می‌برند. هدف‌گذاری‌های بسکتبال نیز به طور قطع با نقطه نظرات شما پیش خواهد رفت تا بسکتبال به جایگاه اصلی خود دست یابد.

‎او ادامه داد: یکی از سیاست‌های فیبا ارتقای جایگاه بسکتبال در جهان و در صدر قرار دادن این رشته در میان رشته‌های توپی است. در راستای این هدف فدراسیون بسکتبال هم به دنبال جهش و رشد بسکتبال در کشور است.

‎رییس فدراسیون بسکتبال افزود: با توجه به مجوزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات باید به صورت نیمه متمرکز، در شهر تهران و بدون تماشاچی برگزار شود. هدف اصلی ما شروع لیگ است هر آنچه در ادامه اتفاق بیفتد باید در زمان خود مدیریت شود. شرایط سال جاری ویژه و منحصر به فرد است و باید با تعامل بیشتر میان باشگاه‌ها و فدراسیون تسهیل شود.

 

مهرداد سلطانی بازیکن آینده سازان

 

گروه بندی و نحوه برگزاری

این طور که مشخص است مسابقات در دو گروه ۸ تیمی بر اساس رتبه‌بندی پارسال لیگ برتر و سپس تقسیم لیگ یکی‌ها در دو گروه برگزار خواهد شد.
گروه A
شهرداری گرگان، نفت آبادان، آویژه صنعت پارسا مشهد، اکسون تهران، شهرداری قزوین، شهرکرد، کردستان و مس رفسنجان.
گروه B
شیمیدرقم، مهرام، شهرداری بندرعباس، ذوب آهن اصفهان، مس کرمان، کاله مازندران (جوانان ۲۰۲۰)، آینده سازان تهران و خانۀ بسکتبال جهرم.
مسابقات دوشنبه و سه شنبه، و پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد. قرار است هر گروه یک هفته در میان رقابت‌های خود را در تهران برگزار کنند و یک هفته به استراحت بروند یعنی یک هفته تیم های گروه A بازی خواهند کرد و هفته بعد تیم های گروه B به رقابت خواهند پرداخت.
از قرار معلوم ستاد مبارزه با کرونا هم اعلام کرده که در تهران تنها می توان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد و برای همین هم تهران به عنوان میزبان مسابقات معرفی شده است البته گفته شده اگر شیوع ویروس کرونا تا پایان دور رفت کنترل شود، تیم‌ها می‌توانند دور برگشت در شهر‌های خود میزبان باشند. با توجه به همه‌گیری کرونا در مورد پلی‌آف بعد از معرفی ۸ تیم نهایی تصمیم‌گیری می‌شود.
رقابت های لیگ برتر از ۱۵ ابان ماه استارت خواهد خورد و بازیکنان و دیگر عوامل هم ۴۸ ساعت پیش از هر بازی باید تست PCR بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.